Pneu

Vážení zákazníci,
Autoopravna Jaroslav Orsák pro Vás připravila speciální nabídku s vybranými letními pneumatikami za velmi výhodné ceny!


Autoopravna Orsák

  • Brumovská 279
  • 766 01, Valašské Klobouky
  • Telefon: 577 320 732577 320 732
  • Mobil: 737 259 831
  • E-mail: autoopravna@orsak.cz

Autoopravna také nabízí prodej širokého sortimentu letních a zimních pneumatik. Je schopna zajistit jakoukoliv značku, jejím cílem je uspokojit potřeby a přání zákazníka.

O významu zimních pneu pro bezpečnost jízdy v zimních podmínkách není třeba diskutovat. Letní pneumatiky tvrdnou a ztrácejí svoje ideální vlastnosti již při 7 °C.

Minimální hloubka dezénu je v České republice daná zákonem na 1,6 mm. Provoz na více ojetých pneumatikách se stává velmi nebezpečným, hlavně pak při jízdě za mokra. Vzorek pneumatiky nedokáže spolehlivě odvádět vodu a častěji pak dochází ke smykům a aquaplaningu.

Pro zimní provoz platí zákonem stanovená hloubka 1,6 mm, doporučuje se však jezdit na pneumatikách se vzorkem hlubokým 4 mm.

Tvary dezénu:

Symetrický – pneumatiku je možné na vozidle jakkoliv měnit a otáčet

Asymetrický – při montáži je nutné dodržet správné umístění vnější a vnitřní strany,
označeno na bočnici pneu jako „outsider“ a „imide“.

Směrový – při montáži je nutné dodržet směr otáčení, je vyznačen šipkou na bočnici
pneumatiky

Závady pneumatik

  1. Sjetý jeden kraj běhounu – ve většině případů špatně seřízená geometrie
  2. Nesymetricky opotřebená místa – nejčastěji závada tlumičů
  3. Sjeté kraje běhounu – nízký tlak v pneumatice
  4. Sjetý střed běhounu – vysoký tlak v pneumatice, pneumatika při přehuštění získá balónovitý tvar
  5. Opotřebované jedno místo – při přebrždění, smyku
  6. Podélné drážky a rýhy – hlavně v zimě, při prokluzování, hrabání, kdy jedno kolo stojí a druhé se protáčí

Stárnutí pneumatik

  1. Stárnutí pneumatik je dlouhodobý proces, ke kterému dochází v důsledku složitých fyzikálně chemických pochodů za přítomnosti kyslíku a ozónu. Negativně ovlivňuje provozní způsobilost plášťů.
  2. Pneumatiky starší 10 let mohou být proto používány jen v případě, že byly již dříve provozovány normálním způsobem. V žádném případě by neměly být používány nejeté pláště po tuto dobu skladované.
  3. Stárnutím trpí zejména pneumatiky používané na karavanech z důvodu déletrvajících provozních přestávek a tím i jednostranného zatížení. Tyto by měly být vyměňovány po 6, nejpozději 8 letech.
  4. Náhradní pneumatiky speciální konstrukce starší 6 let nelze používat v běžném silničním provozu, ale jen v případě nutnosti na  dojetí.

Volba pneumatik a diskových kol

  1. Pneumatiky pro daný typ vozidla určuje vždy výrobce vozidla ve  spolupráci s výrobcem pneumatik, přičemž je přípustné používat pneumatiky s vyšší kategorií rychlosti, např. ‚H‘ místo ‚S‘. Stejně tak je povolený i vyšší index nosnosti, např. 82 místo 80. Při změně pláště za jiný rozměr je třeba dodržet zákonné předpisy, tj. změna musí být zaznamenána v technickém průkazu vozidla.
  2. Optimální jízdní vlastnosti vozidla lze dosáhnout jen s pneumatikami stejného druhu. To  znamená, že na vozidle smí být (s výjimkou nouzového dojetí) současně použity jen pneumatiky stejného rozměru a konstrukce, přičemž na téže nápravě smějí být tzv. shodné pneumatiky (tj. pneumatiky stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a  značky). Konstrukcí osobních plášťů v tomto případě je myšlena konstrukce diagonální, radial-textil (kostra i nárazník jsou  z textilních kordů) a radial-steel (kostra – textilní kord, nárazník – ocelový kord). Vzájemná kombinace plášťů těchto konstrukcí na vozidle není dovolena. Další podrobnosti viz Vyhláška Ministerstva dopravy o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích č. 102/95 Sb., § 37.
  3. V případě zimních pneumatik M+S doporučujeme z bezpečnostních důvodů používat tyto vždy na  celém vozidle, nejenom na jedné nápravě. Vzájemnou kombinaci zimních pneumatik s letními lze akceptovat jen v případě, kdy zbytková hloubka drážky zimního dezénu < 4 mm, tj. hranice, kdy zimní pneumatika ztrácí své speciální zimní vlastnosti.
  4. Změna plášťů si vyžaduje velmi často i změnu diskových kol. Proto i volbu diskových kol je třeba provádět podle doporučení výrobce a  jejich změnu rovněž zaznamenat v technickém průkazu vozidla.

Naším silným systémovým partnerem při prodeji pneumatik je firma GPD (www.gpd.cz)