Disky

Součástí nabídky je také prodej značkových ocelových a hliníkových disků.

Eleganci vozidla pozvednou lité disky na osobní automobily od výrobců AEZ, ENZO, DEZENT, DOTZ, BBS a mnoha dalších. Disky jsou opatřeny povrchovou úpravou vhodnou pro zimní i letní provoz.
Další možností je také nákup ocelových disků, které jsou vhodné pro Váš vůz i v zimě, kdy jsou lité disky ohroženy různými chemikáliemi a chemickými posypy.
Před nákupem je doporučena odborná konzultace v našem pneuservisu, kde Vám náš odborný personál ochotně pomůže s výběrem dle technických údajů o automobilu.

K diskům je možné zakoupit bezpečnostní šrouby dle Vašeho výběru.


Šířka disku v palcích
1 palec = 25,4 mm
Disky jsou dodávány například v šířkách 5,5×14; 6×14; 7×15 atd.


Průměr disku v palcích
1 palec = 25,4 mm. Průměr musí být shodný s průměrem pneumatiky. Doporučujeme používat hodnoty předepsané v technickém průkazu vozidla.
Disky jsou dodávány např. v těchto průměrech: 5,5×14; 6×14; 7×15 atd.


ET
je vzdálenost mezi rovinou procházející středem disku a rovinou dosedací plochy disku (na brzd. kotouč př. buben). ET je udáváno v milimetrech. Čím je ET větší, tím je kolo více schováno v podběhu (zapuštěné dovnitř). Čím je ET menší, tím kolo více vystupuje ven z podběhu (vystupuje z blatníků). ET se může lišit od hodnot v technickém průkazu, ale jen v jisté toleranci, pro každé vozidlo je to různé. Existují ovšem automobily, kde není možná odchylka žádná. Kola s jinou hodnotou ET než je uváděno v technickém průkazu, je možno zapsat do tech. průkazu za pomocí Typového listu, který vám rovněž můžeme dodat.


Počet děr x průměr roztečné kružnice v mm

Každý disk má několik upevňovacích otvorů, kterými je disk upevněn k náboji auta. K dotažení disku používáme šrouby nebo matice (podle značky automobilu). Upevňovacích otvorů na disku je 3, 4, 5 nebo 6 (podle značky). Rozteč se uvádí v milimetrech. Tento údaj není uváděn v technickém průkazu vozidla.
Středový otvor
Udává se v milimetrech a každý výrobce používá jinou velikost. V případě různého průměru na automobilu a disku se používají středící kroužky. Bez nich by kolo nebylo správně vycentrováno a při jízdě by docházelo k vibracím. Někdy mají alu kola středový otvor shodný s automobilem, kroužky tudíž nejsou zapotřebí. Tento údaj není uváděn v technickém průkazu.

Šrouby – matky pro alu kola
Šrouby a matice jsou dodávány ke každým kolům, kromě kol označených jako PCZ (které se nasazují na originální šrouby), dodavatel dodá přesné šrouby dle parametrů automobilu.
Automobiloví výrobci používají k dotažení disku k náboji matky nebo šrouby, které mají dvě dosedací plochy. Šrouby (matky) na sériové disky mají dosedací plochu „kouli“. Šrouby (matky) na aftermarketové disky mají dosedací plochu „kužel“.

Našim zákazníkům doporučujeme zakoupit ke každým kolům bezpečnostní systém, což jsou speciální matice nebo šrouby, které velmi komplikují demontáž a případné zcizení alu kol. Prodává se sada po čtyřech kusech, do každého kola se montuje jeden kus.